Vi är redo att ta oss an 2022 med tillförsikt.

Laholms Tennisklubb 100 år!

Laholms Tennisklubb – grundad 1921 – tänk vilken resa föreningen har gjort! Vi har under flera år förberett oss på vårt 100-årsjubileum. Detta har vi fått skjuta upp ett antal gånger pga Covid, men den 23 april 2022 är det äntligen dags för vår stora fest på den fina restaurangen Gröna Hästen i Laholm.

Tänk att vår förening är en av de äldsta tennisföreningarna i Halland. Det är spännande att tänka tillbaka på hur tennisen utvecklats under de år föreningen funnits. Oavsett om det är 1921 eller 2022 är det vissa saker som är desamma – våra ledord och värdegrund:

• Glädje
  • Gemenskap
  • Trygghet

Detta skapar vi genom engagerande tränare som bidrar till en god ungdomsverksamhet med klubbkänsla i fokus.

Vi har haft många utmaningar under de senaste 6-7 åren som styrelsen fått arbeta aktivt med. Trots dessa utmaningar kan vi nu blicka framåt och koncentrera oss på vår huvuduppgift – att utveckla vår verksamhet med träning för våra ungdomar och äldre medlemmar.

Vi hoppas att vår 100-årsfest samt Tennisens dag den 6 juni ger en god möjlighet att följa utvecklingen av Laholms Tennisklubb.

Vi ses på festen och på tennisbanorna under sommaren!

Håkan Bergman
Ordförande Laholms Tennisklubb