Förra veckan hölls Laholms Tennisklubbs årsmöte, som vanligt på fina Laholms Vandrarhem.

Förutom mötesagendan diskuterades tennis i alla dess former, lokalt och internationellt, nutida och historiskt. Dessutom bjöds mötesdeltagarna på traditionsenlig landgång.

I samband med mötet tackades Björn Hellberg och Håkan Bergman för deras enastående insatser för Laholms Tennisklubb. Björn lämnar styrelsen där han kom in redan 1960 (1957 kom han in i föreningen). Håkan lämnar ordförandeposten som han innehaft sedan årsmötet 2010. Håkan stannar kvar i styrelsen som ledamot och Björn är sedan tidigare förärad med utmärkelsen hedersmedlem i klubben. Stort tack till er båda för ert fina arbete för Laholms Tennisklubb.

Som ny ordförande efter Håkan valdes Peter Larsson. Peter, som har ett stort och genuint tennisintresse, har varit med i styrelsen sedan 2021 och spelar också själv i klubben.

Nya ansikten i styrelsen är David Gunnarsson, Annica Carlsson, Lisbeth Andersson och Esse Hellberg. Vi hälsar er varmt välkomna.

Sedan tidigare i styrelsen återfinns Marcus Carlsson (kassör), Johan Persson och alltså Håkan Bergman. David Gunnarsson valdes till ny sekreterare efter Marcus som haft rollen sedan 2012. Klubbens verksamhetsansvarige, Annette Bolmgren, är fortsatt adjungerad till styrelsen.

Klubben går alltså från fyra ledamöter + ordförande till sju ledamöter + ordförande vilket vi är mycket glada över. Det är med tillförsikt vi ser fram emot att utveckla klubben vidare tillsammans!